Prom pasażerski Motława, którego armatorem jest Narodowe Muzeum Morskie w Gdańsku, został odholowany do Władysławowa. To w tamtejszej stoczni przejedzie gruntowny remont. Wybrana w przetargu firma jest odpowiedzialna m.in. za piaskowanie i malowanie jednostki oraz – w razie konieczności – za wymianę arkuszy blachy poszycia i konstrukcji kadłuba. Wznowienie kursowania promu Motława przewidziane jest na drugą połowę listopada.
Od wtorku 5 lipca można już korzystać z przejścia Mostem Stągiewnym po prowadzonych pracach związanych z modernizacją i przekształceniem go w most zwodzony.
Most łączący Wyspę Spichrzów z Długimi Ogrodami nabiera coraz pełniejszego kształtu. W tym tygodniu miał miejsce moment o tyle przełomowy, jak i widowiskowy - montaż przęsła.
Przed Sądem Rejonowym w Gdańsku rozpoczął się w piątek proces operatora zwodzonej kładki dla pieszych nad gdańską rzeką Motława. W lipcu 2017 r. tuż pod opuszczanym betonowym przęsłem kładki przepłynął statek wycieczkowy.
Dokładnie o godz. 21.00, dnia 17 czerwca 2017 r. oddana została do użytku ruchoma Kładka Nad Motławą. Właśnie obchodzi swoje drugie urodziny. Mimo wcześniejszych dyskusji i obaw wpisała się ona na stałe w krajobraz Gdańska, a łącząc dwa brzegi zmieniła też krajobraz turystyczny i komunikacyjny w mieście.
Takiego widowiska jeszcze w Gdańsku nie było. Po raz pierwszy w mieście zorganizowany został Water Show. Popisy ekstremalnych sportowców na Motławie podziwiały tłumy gdańszczan i turystów.
- Paniki nie ma co siać! Bardzo źle się stało, że ścieki trafiły do rzeki, ale nie oznacza to od razu katastrofy ekologicznej - mówi nam dr Zbigniew Karnicki z Morskiego Instytutu Rybackiego w Gdyni. Próbki wody z Motławy, pobierane przed i sukcesywnie w trakcie trwania zrzutu do Motławy, są w trakcie analiz w Wojewódzkim Inspektoracie Ochrony Środowiska.
Ma około 40 m długości i waży prawie 90 t. To zwodzone przęsło – najważniejszy element kładki na Wyspę Ołowiankę w Gdańsku. Jego montaż rozpoczął się w poniedziałek. Przeprawa, która skomunikuje Ołowiankę z Głównym Miastem, ma zostać otwarta w połowie czerwca.
Egzotyczne drewno Massaranduba będzie budulcem z którego wykonane zostaną elementy wykończeniowe powstającej kładki nad Motławą. Projektant kładki wskazał ten materiał ze względu na jego wysoką trwałość i naturalną odporność na biodegradację.
Około godz. 4 w nocy do Gdańska dotarł pierwszy element przęsła zwodzonego nowego gdańskiego mostu. Po godz. 8 olbrzymia konstrukcja stalowa przy pomocy dźwigu została przeniesiona z samochodu ciężarowego na nabrzeże. Tutaj „poczeka” na pozostałe elementy kładki, które z fabryki w Zawierciu przyjadą jeszcze w tym tygodniu.
Sejm uchwalił ustawę mającą usprawnić finansowanie inwestycji offshore wind w części pożyczkowej KPO
Coraz gorsza kondycja sieci – skąd wziąć 500 mld zł na infrastrukturę energetyczną?
Dni Otwarte „Cutting Meets Welding" poświęcone automatyzacji cięcia i spawania
Reguły Hague-Visby w systemie prawa angielskiego
Konferencja „Świat, który nadchodzi. Lokalne i regionalne konsekwencje wyzwań globalnych"
Statek wpłynął w zamkniętą strefę, gdy trwały ćwiczenia z ostrą amunicją. Mogło dojść do tragedii